وبلاگ

دستگاه تسمه کش نیمه اتومات از نگاهی دیگر

دستگاه تسمه کش نیمه اتومات دورباز.

دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک ) یا دستگاه تسمه کش میزی،هر دو تعبیری برای یک دستگاه تسمه کش هستند که با تسمه های پلاستیکی اقدام به بسته بندی و آماده سازی محصولات نهایی می نمایند .
نام گذاری دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی یا نیمه اتوماتیک ) از ترجمه انگلیسی آن گرفته شده است،اما در بازار داخلی ایران به علت وجود صفحه بالای دستگاه تسمه کش نیمه اتومات که به شکل میز است و نحوه قرار گیری کالاهای آماده بسته بندی بر روی آن، نام دستگاه تسمه کش میزی را به خود اختصاص داده است.
اما چرا این دستگاه را تسمه کش نیمه اتومات (دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک) می نامند؟
چرا که برای کارکرد آن نیاز به حضور یک اپراتور می باشد. به عبارت در فرآیند تسمه کشی دستگاه تسمه کش نیمه اتومات،تسمه ای که از بوبین تسمه آزاد می شود به صورت عکس های ذیل برروی کالا مورد نظر قرار می گیرد که برای تکمیل این فرآیند تسمه کشی حضور یک نیروی انسانی لازم و ضروری است.

دستگاه های تسمه کش نیمه اتومات ( تسمه کش میزی ) در نگاه اول همگی مشابه یکدیگر هستند،اما برای دانستن میزان کارایی و بهره وری این دستگاه های تسمه کش نیمه اتومات نیازمند بررسی دقیق تر هستیم.
دستگاه های تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی)،با توجه به شرکت طراح و قیمت در بازار هدف، دارای انواع مختلفی هستند،با توجه به این نکته که یکی از فاکتورهای مهم برای هر مجموعه صنعتی،قیمت تمام شده دستگاه تسمه کش آن است،اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که آیا فقط دانستن قیمت نهایی خرید کافی است ؟
قطعا برای یک مجموعه تولید جواب خیر است، چرا که شما برای تهیه دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی ) باید از میزان استهلاک آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید.
به طور معمول دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی)،پس از راه اندازی و با گذشت مدت 6 ماه از شروع کارکرد کیفیت خود را نشان می دهد. مواردی که در هنگام خرید دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی) به عنوان فاکتور های مهم تلقی می شوند، عبارتند از قسمت کشش ، قسمت جوش ، قسمت برش ، برد دستگاه و غیره.
بخش دیگری که نیز می توان در مورد دستگاه تسمه کش نیمه اتومات (دستگاه تسمه کش میزی)به آن توجه داشت،مسائل مکانیکی و هماهنگی قطعات به کار گرفته شده در آن است،به نحوی که کمترین میزان لرزش و صدا را ایجاد کند.

 

دستگاه تسمه کش نیمه اتومات دورباز.
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات دورباز.

 

همان طور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد، دستگاه تسمه کش نیمه اتومات (دستگاه تسمه کش میزی)، برای انجام عملیات تسمه کشی و بسته بندی به تسمه پ.پ ( تسمه P.P یا تسمه پلی پروپیلن)نیاز دارد . لازم به ذکر است که باید در هنگام انتخاب تسمه دقت لازم را به کار گرفت چرا که وجود برخی ناخالصی ها در تسمه باعث کاهش عمر مفید قسمت هایی از دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی )همچون قسمت جوش آن می شود.
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات، به جهت تسمه کشی و عدل بندی محصولات تولیدی کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد، به عبارت دیگر دستگاه تسمه کش نیمه اتومات وسیله ای است که کمک می کند محصول تولیدی،بوسیله تسمه P.P برای مقصدهای مختلف تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی به ایمن ترین شیوه ممکن بسته بندی و حمل شود.

دستگاه تسمه کش نیمه اتومات(دستگاه تسمه کش میزی)
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات(دستگاه تسمه کش میزی)

صنایع مختلفی که به جهت تسمه کشی از دستگاه تسمه کش نیمه اتومات استفاده می کنند عبارتند از: صنایع بازرگانی ، صنایع چوب ( MDF و … ) ، صنایع چاپ و بسته بندی ، شرکت ها و کارخانجات فعال در صنایع غذایی و FMCG ، شرکت های فعال در زمینه مطبوعات ، شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل و غیره .
شرکت سیف پلیمر با ارائه برند سیف پک (SAFEPACK) همگام با تکنولوژی روز دنیا به جهت تأمین مایحتاج بازار و شرکت ها و کارخانجات فعال صنعتی اقدام به طراحی انواع دستگاه های تسمه کش نیمه اتومات (دستگاه تسمه کش میزی) نموده است.
در برند سیف پک بر آن شدیم هزینه استهلاک و نگهداری دستگاه را به حداقل ممکن برسانیم به همین جهت در هنگام خرید و راه اندازی،آموزش های لازم و کافی به مشتریان محترم برای به ثمر رسیدن این مهم صورت می گیرد.

دستگاه تسمه کش نیمه اتومات کوتاه
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات کوتاه

اما در مورد خرید دستگاه تسمه کش نیمه اتومات یا همان دستگاه تسمه کش میزی که در بازار مرسوم است ، ابتدای امر باید به کالای نهایی یا خروجی خود از نظر وزنی توجه کنیم چراکه صفحه رویی دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی ) دارای محدودیت وزنی می باشد و بهتر است کالایی با وزن بیشتر از 35 کیلوگرم روی آن قرار نگیرد.هر چند در سری جدید دستگاه تسمه کش نیمه اتومات این مهم را مدنظر قرار دادیم و در رفع این عیب برآمدیم. پس از تعیین شدن وزن محصول باید نوع بسته بندی را بررسی کرد که آیا از کارتن استفاده می شود و یا موارد دیگر.سپس با در نظر گرفتن فاکتور وزن محصول، نوع تسمه مورد استفاده را نهایی کرد.
از مزایای دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی ) می توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به فضای کار،در سه مدل قابل طراحی و تأمین می باشد:
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی یا نیمه اتوماتیک ) دور بسته(مدل استاندارد)
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی ) دور باز
دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی ) کوتاه
همان طور که از سه دسته فوق مشخص است می توان برای هر نوع فضایی با در نظر گرفتن نوع تسمه و جنس بسته بندی ( کارتن و یا موارد دیگر ) از دستگاه تسمه کش نیمه اتومات ( دستگاه تسمه کش میزی یا دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک ) استفاده نمود .
فارغ از نوع دستگاه تسمه کش ( دستگاه تسمه کش نیمه اتومات یا بادی( پنوماتیک ) یا دروازه ای ) و برند آن مجموعه ای از سرویس های دوره ای مشترک میان تمامی این دستگاه ها وجود دارد که در هنگام خرید از مجموعه سیف پلیمر به شما آموزش داده می شود که در صورت تبعیت از آن عمر مفید دستگاه به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.
در پایان باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از تهیه هرگونه دستگاه تسمه کش،مشاوران را از نوع محصول نهایی و وزن آن مطلع فرمایید که بتوانند مناسب ترین دستگاه تسمه کش را متناسب با نیاز شما با بهترین هزینه ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

آواتار موبایل
Main Menu x