وبلاگ

محبوبیت کاربرد تسمه پت در صنایع چوب

کاربرد تسمه پت در صنایع چوب

امروزه کاربرد تسمه بسته بندی پت ( PET ) در صنایع چوب به شدت گسترش یافته و حتی در زیر شاخه های آن نیز اعم از MDF ( ام دی اف ) ، صنایع نئوپان ، الوارها و تخته های چوبی گسترش یافته است . تحمل کشش و مقاومت تنشی تسمه پت از یک سو و مقاومت آن در برابر تغییرات دمایی و محیطی و همچنین عدم تأثیرپذیری از رطوبت و نور خورشید و اشعه ماورای بنفشه ( UV ) باعث افزایش چشمگیر کاربرد تسمه پت در صنایع چوب شده است .

محبوبیت کاربرد تسمه پت در صنایع چوب
محبوبیت کاربرد تسمه پت در صنایع چوب

همان طور که می دانیم الوارها و تخته های چوبی بیشتر در فضاهای باز که در معرض نور و هوای آزاد هستند نگهداری می شوند . در گذشته به جهت دسته بندی و حمل الوار ها و محصولات چوبی از انواع تسمه های فلزی استفاده می شد که گاها با ایجاد لکه های ناشی از خوردگی آلیاژ فلز باعث ایجاد ایراد های ظاهری در محصولات نهایی چوبی می شد .

میزان استحکام تسمه های پت ( PET ) به اندازه تسمه های فلزی می باشد با این تفاوت که تسمه های پت به خاطر داشتن خاصیت الاستیسیته به هنگام کشش به کالای چوبی مورد نظر همانند نئوپان و MDF ( ام.دی.اف ) آسیبی نمی رساند و بدین ترتیب می توان برای مسیرهای بلند مدت با خیالی آسوده با به کارگیری تسمه پت محصولات چوبی را ارسال کرد .
از موارد حایز اهمیت در به کارگیری از تسمه پت ( PET ) به جای انواع تسمه های فلزی تحمل بالای تنش ها و ضربه های حاصل از تکانه ها در قیاس با تسمه های فلزی می باشد ، بدین صورت که تسمه پت ( PET ) این ضربات را جذب کرده و مانع از آسیب دیدگی کالای چوبی مورد نظر می شود حال آنکه تسمه های فلزی باعث آسیب دیدگی یا خراشیده شدن محصولات می شوند .
علاوه بر عدم تاثیر پذیری تسمه پت از شرایط جوی همچون رطوبت ، حرارت ، اشعه آفتاب از دیگر مواردی که کاربرد تسمه پت ( PET ) را بر انواع تسمه های فلزی موجه می کند میزان امنیت کارکرد آن برای اپراتور های مربوطه می باشد چرا که بر حسب تجربه، به علت سهل انگاری هنگام بازکردن تسمه های فلزی شاهد آسیب های حاد پرسنل در اثر برخورد تسمه با بدن یا صورتشان شده است .
امروزه نکته حائز اهمیت برای اقلام مصرفی هر مجموعه صنعتی ، امکان بازیافت آن محصول می باشد به بیان دیگر از مواردی که باعث پیشی گرفتن کاربرد تسمه پت در صنایع چوبی نسبت به تسمه فلزی گردید ، امکان بازیافت آن می باشد .
در صنایع چوب دسته بندی تعداد صفحات با تسمه مناسب با در نظر گرفتن سلامت کالای نهایی و همچنین امکان تأمین این مهم برای مسیر های طولانی از موارد حائز اهمیت این صنعت تلقی می گردد .
مجموعه سیف پلیمر در راستای این مسیر در کنار صنعتگران این حوزه ، در صدد برآمده است که براساس نیاز فعالان صنعت چوب تسمه های پت ( PET ) با عرض و ضخامت متناسب نیاز را تولید و تأمین نماید .
در کنار انتخاب نوع تسمه و اهمیت داشتن کیفیت ، رعایت یکنواختی ضخامت و عرض آن توسط این مجموعه صنعتی ، مورد مهم بعدی داشتن تجهیزات بسته بندی با کیفیت برای محصولات تولید امری اجتناب ناپذیر می باشد .
پیشنهاد های ما جهت نوع تسمه پت ( PET )
در صورتیکه میزان کشش شما در حدود 5000 نیوتن می باشد پیشنهاد این مجموعه استفاده از تسمه های پت با سایز 19 میلی متر می باشد که میزان ضخامت آن بنا به صلاح دید مصرف کننده قابل تنظیم می باشد .
حال اگر حداکثر میزان کشش شما در حدود 3600 نیوتن می باشد ، پیشنهاد ما استفاده از تسمه های پت ( PET ) با سایز 16 میلی متر می باشد که در این مورد نیز می توانید هنگام سفارش میزان ضخامت مورد نیاز را قید فرمایید .
در مورد تسمه های پت ، مجموعه صنعتی سیف پلیمر به جهت خدمت رسانی به مشتریان عزیز ، اقدام به عرضه 4 دسته از انواع ابزار و ماشین آلات بسته بندی برای تسمه های پت نموده است .

 

دسته اول – تسمه کش دستی ( نامحدود )

همان طور که در مقالات قبلی توضیح داده شد ، شرکت سیف پلیمر با راه اندازی برند سیف پک این امکان را برای صنعتگران محترم فراهم آورده که از ابزار تسمه کش دستی ( کشش نامحدود ) بهره بگیرند . دو ابزار اهرم کشش و اهرم پرس برای این مهم طراحی و تولید شده است که در عکس های ذیل امکان مشاهده آن مهیا شده است .

انواع اهرم های کشش :

انواع اهرم های کشش
انواع اهرم های کشش

دسته دوم – تسمه کش های پنوماتیک

با توجه به گسترش روزمره صنایع مختلف و نیاز مبرم به روشی آسان و سریع و کارآمد به جهت بسته بندی محصولات چوبی نظیر انواع الوار و صفحات MDF ، نئوپان و غیره … . با بهره گیری از تکنولوژی روز و همچنین مرتفع کردن عیب های موجود در بازار مجموعه سیف پلیمر اقدام به طراحی و ارائه انواع دستگاه های تسمه کش بادی ( پنوماتیک ) با برند سیف پک نموده است .
همان طور که از نام این دستگاه پیداست ، این نوع از تسمه کش با بهره گیری از نیروی باد عمل کشش و جوش را انجام و محصول نهایی را بسته بندی شده آماده ارسال می کند .
در استفاده از این دستگاه به یک اپراتور نیاز می باشد .
با توجه به وسعت صنایع چوبی و ارائه انواع مختلف صفحات با ضخامت های متفاوت ، مجموعه سیف پلیمر این دسته از تسمه کش ها ( بادی یا پنوماتیک ) در دسته های مختلف از 3000 نیوتن تا 5000 نیوتن ارائه می کند .

تسمه کش های پنوماتیک
تسمه کش های پنوماتیک

دسته سوم – دستگاه های تسمه کش دروازه ای یا اتوماتیک

این دست از دستگاه ها به صورت پیوسته در امتداد خط تولید قرار گرفته و گاه با که کارگیری یک اپراتور صرفا به عنوان ناظر ( در دستگاه های تسمه کش اتوماتیک ) و گاها بدون اپراتور در دستگاه های تسمه کش فول اتوماتیک در صنعت استفاده می گردد .
مجموعه صنعتی سیف پلیمر در این موضوع نیز اقدام به طراحی و بهینه سازی این دست از تسمه کش ها نموده است و در حال حاضر امکان ارائه هر دو مدل میسر می باشد .

دستگاه های تسمه کش دروازه ای
دستگاه های تسمه کش دروازه ای

دیدگاهتان را بنویسید

آواتار موبایل
Main Menu x